Administratorii din HoReCa nemulțumiți de Sistemul Garanție Returnare

619
Administratorii din HoReCa nemulțumiți de Sistemul Garanție Returnare - horeca-suparata-pe-sgr-1713447551.jpg

Articole de la același autor

Restaurantele și hotelurile își vor putea stabili singure un calendar prestabilit în care ambalajele cu garanția de 50 de bani să le fie ridicate de RetuRo, administratorul Sistemului de Garanție Returnare. Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România atrage atenția asupra "implementării deficitare a proiectului SGR".


În urma feedback-ului și a dialogului cu reprezentanții industriei HoReCa, RetuRO spune că va operaționaliza în perioada imediat următoare o serie de instrumente pentru a facilita reciclarea ambalajelor în sistemul de Garanție Returnare de către restaurante, hoteluri și cantine.


Astfel, operatorii HoReCa pot anunța RetuRO frecvența cu care solicită ridicarea ambalajelor SGR de la punctele lor de activitate (zilele săptămânii în care doresc ridicarea), precum și tipul de material al ambalajelor care vor fi ridicate – sticlă, plastic, metal și volumul estimat, informează RetuRO.


În felul acesta, fiecare operator HoReCa beneficiază de un calendar prestabilit în care ambalajele SGR vor fi ridicate, ceea ce va asigura atât predictibilitatea ridicărilor, cât și optimizarea spațiului necesar depozitării ambalajelor și eficientizarea timpului dedicat gestionării acestei activități. De asemenea, această frecvență de ridicare va fi corelată în procesul logistic cu o dimensionare corespunzătoare a mașinilor de transport, astfel încât să fie asigurată creșterea capacității de preluare a ambalajelor SGR.


Totodată, reprezentanții HoReCa au o adresă de email dedicată, [email protected], la care pot contacta RetuRO pentru subiecte specifice. Aceasta, pe lângă celelalte adrese de email deja comunicate.


Anunțul RetuRo vine în contextul nemulțumirilor reprezentanților restaurantelor și hotelurilor care, sub umbrela HORA, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, vorbesc despre „implementarea deficitară a proiectului SGR”.


Potrivit reprezentanților HoReCa, există probleme operaționale ce generează întârzieri în colectarea ambalajelor, lipsa unor evidențe, sincope de comunicare, proceduri greoaie cu impact asupra business-urilor.


RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. a fost creat de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).




Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6011 secunde